Saturday, 24 September 2011

GIVE UP ? WAKE UP laahh !!

Hidup ni penuh dugaan kan ? kadang kadang kita rasa cam x nak hidup sbab dah terlalu penat nak hadapi dan harungi dugaan dan cabaran yang datang . pape p0n , never give up !! sbab 0rang yang give up ni , adalah 0rang yang gagal . x kan kita nak jadi 0rang yang gagal dalam hidup ? semua 0rang mesti tak nak kan . jadi , beristighfar dan banyakkan berselawat supaya kita sentiasa menjadi 0rang yang tak lupa diri n sentiasa mengingati Allah kerana apabila kita mengingati Allah , Allah akan mengingati kita juga . walau ape p0n yang berlaku , jangan anggap diri kita kese0rangan kerana Allah sentiasa berada di sisi kita . *c0nt0h nya , jika kita terlalu kecewa dengan hubungan yang b0leh disama erti kan dengan ‘cinta monyet’ . kenapa kita merasa terlalu kecewa ? kerana kita terlalu mengharapkan ‘si dia’ yang k0n0n akan menjadi pasangan hidup kita . jadi , jangan lah terlalu mengharapkan ‘si dia’ tu kerana perbuatan kita tu akan menyebabkan diri kita sendiri yang merana . jadi cam 0rang gile ! nangis s0rang s0rang , murung dan macam macam lagi la . ada yang sampai bunuh diri kan , nauzubillah ! hindar kan lah diri kita daripada perbuatan yang b0leh buat kita dapat ‘tiket neraka’ dengan free . cintailah yang Maha Kuasa kerana Nya Maha Mengetahui apa yang terbaik buat kita . sem0ga kita dipertemukan dengan j0d0h yang terbaik buat kita , amin !!! n redha lah dengan pemergian 0rang yang kita cyg , mybe ada sebab knpe dia pergi . ingat lah , sekurang kurang nya dia pernah buat kita bahagia . J J

##akusayangkau!!
DENGKI ?? cukup cukup lah buat d0se !!

Manusia memang tak pernah teng0k 0rang senang kan ? kenapa nak dengki dengki dengan kebahagiaan 0rang lain ? biar lah dia0rang nak bahagia , kau tak rasa cam diri kau tu jahat ke ? PEMUSNAH KEBAHAGIAAN ORANG !! kau nak ke 0rang label kau cam tu ? pelik betul la hidup 0rang cam ni . apa la yang kau dapat bila kau musnah kan kebahagiaan 0rang tu ? puas hati ? gembira ? rasa nya tak kan . hidup kau mesti tak aman nya . ye la , kau kan suke musnah kan kebahagiaan 0rang , tak kan kau hidup gembira pulak kan ? lain lah kalau kau ni memang 0rang yang TAK ADA PERASAAN . kalau kau hidup gembira pun , tu sekarang la . es0k es0k belum tentu la . Allah tu Maha Adil la weh . tapi kan , aku pelik la . kenapa kau musnah kan kebahagiaan 0rang dengan senyap senyap . *c0nt0h nya , hantar mesej n guna n0mb0r lain . kenapa kau tak 0utsp0ken je kau tu sape ? kenapa kau nak menyamar ? takut er ? kecut ? kau cuma berani musnahkan kebahagiaan 0rang je ? apa jenis manusia kau ni ? tak pe la , hari ni hari kau kan . aku redha la . pape pun , aku harap la kau berubah . tak ade benefit kau buat semua ni . btw , aku tak nak la menti0n sape kau , cause aku pun tak pasti . nanti kalau salah , FITNAH pulak kan ? tak pe la . aku d0a hidup kau sentiasa AMAN .

assalamualaikum ..

##akubenciorangmacamkau!!!

Monday, 19 September 2011

KECEWA ?? lumrah hid0p an ..



Pernah tak rasa diri dikecewakan ? pedih kan ? rase cam na bun0h diri p0n de . tp kan  , wt pe la kite abeh kan air mate kite , tenaga kite n diri kite utk 0rg cm tu ? baik kite munasabah diri kite balek dgn baik baik . renung kan pe kesalahan yg prnah kte wt . kite selalu nmpak kesalahan 0rg lain . but , kesalahan sendiri x prnah nak cari  kn ? s0 , wake up ! bnde bnde ni yg b0leh wt kite lupe kan Allah . knpe time susa baru nak ingat Allah ? mase senang ? lupe kn cm tu je . se0lah 0lah Allah tu x de . ssungguhnye Allah itu Maha Melihat lagi Maha Mengetahui . mybe Allah x suke cara kite iaitu wktu senang lupe kn die . s0 , bile kite rapat dgn sse0rg tu , jgan lah terlalu meletakkan hrpan y tggi kt die , krne bile die tggal kn kite , kite yg merana kn ? ssekali , belajar lah drpd kesilapan agar perkara yg same x kan berulang lagi . belajar lah gak memaafkan diri sndiri , baru b0leh maafkan 0rg lain kn ? .. actualy sye ckap kt diri sendiri ni . tu yg rse nak p0s cm ni . emg la first first tu sedih gile . rase nak maki maki je die tu . but , cara tu x kan selesai kan masalah kn ? s0 , think p0sitive la . mybe kite bukn j0d0h die n x ditkdirkan brsame . btw , n0b0dy’s prefect right ? selagi die bernama mnusia , msti akn mlkukan ksilapan .

Wednesday, 7 September 2011

Murid : Selamat pagi, cikgu. Cikgu : Mengapa selamat pagi sahaja? Petang dan malam awak doakan saya tak selamat? Murid : Selamat pagi, petang dan malam cikgu! Cikgu : Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera! Senang dan penuh bermakna. Lagipun ucapan ini meliputi semua masa dan keadaan. Murid : Selamat sejahtera cikgu! Cikgu : Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik. Hari ini cikgu nak uji kamu semua tentang perkataan berlawan. Bila cikgu sebutkan perkataannya, kamu semua mesti menjawab dengan cepat, lawan bagi perkataan-perkataan itu, faham? Murid : Faham, cikgu! Cikgu : Saya tak mahu ada apa-apa gangguan. Murid : (senyap) Cikgu : Pandai! Murid : Bodoh! Cikgu : Tinggi! Murid : Rendah! Cikgu : Jauh! Murid : Dekat! Cikgu : Keadilan! Murid : UMNO! Cikgu : Salah! Murid : Betul! Cikgu : Bukan ! Murid : Ya Cikgu : Bukan lah Murid : Ya lah Cikgu : Bodoh! Murid : Pandai! Cikgu : Bukan! Murid : Ya! Cikgu : Oh Tuhan! Murid : Oh Hamba! Cikgu : Dengar ini! Murid : Taknak dengar! Cikgu : Diam! Murid : Bising! Cikgu : Itu bukan pertanyaan, bodoh! Murid : Ini ialah jawapan, pandai! Cikgu : Mati aku! Murid : Hidup kami! Cikgu : Rotan baru tau! Murid : Akar lama tak tau! Cikgu : Malas aku ajar kamu! Murid : Rajin kami belajar cikgu! Cikgu : Kamu gila! Murid : Kami siuman! Cikgu : Cukup! Cukup! Murid : Kurang! Kurang! Cikgu : Sudah! Sudah! Murid : Belum! Belum! Cikgu : Mengapa kamu semua bodoh sangat? Murid : Sebab saya seorang pandai! Cikgu : Oh! Melawan! Murid : Oh! Mengalah! Cikgu : Kurang ajar! Murid : Cukup ajar! Cikgu : Habis aku! Murid : Kekal kami! Cikgu : O.K. Pelajaran sudah habis! Murid : K.O. Pelajaran belum bermula! Cikgu : Sudah, bodoh! Murid : Belum, pandai! Cikgu : Berdiri! Murid : Duduk! Cikgu : Saya kata UMNO salah! Murid : Kami dengar KeADILan betul! Cikgu : Bangang kamu ni! Murid : Cerdik kami tu! Cikgu : Rosak! Murid : Baik! Cikgu : Kamu semua ditahan tengah hari ini! Murid : Dilepaskan tengah malam itu! Cikgu : (Senyap dan mengambil buku-bukunya keluar.)